Jak napsat kvalitní SEO popisky pro e-shop, aby dané kategorie či produtky byly vidět ve vyhledávačích? V případě, že máte e-shop, rozhodně byste popisky neměli podceňovat. Každý průměrný copywriter vám texty napíše za nízkou cenu, ale opravdu vám na e-shopu k něčemu budou?

V tomto článku si povíme, jak funguje SEO u textů. Na co je potřeba se zaměřit při psaní SEO popisků, jaká jsou pravidla, uvidíte jak by správný SEO popisek měl vypadat a dozvíte se, k čemu je interní prolinkování.

SEO popisky kategorií – produktů

SEO popisky kategorií dle mého názoru velká většina majitelů e-shopu velmi podceňuje. Důvodem je ve většině případů cena za popisek od SEO copywritera. Tedy raději si majitelé e-shopů vezmou někoho levnějšího bez zkušeností, kdo jim tam „těch pár vět napíše“ ať už jsou k něčemu či k ničemu. Hlavně že tam je nějaké to písmenko a lidi si tam budou moci něco přečíst.

Pojďme se podívat, jak by správně měl vypadat popisek SEO kategorie, aby ho vyhledavače milovali a zároveň byl přínosný i pro návštěvníky e-shopu. Zvolit můžeme konkrétní příklad velkého e-shopu Alza.cz, který oproti jiným velikánům na Českém trhu má SEO popisky u produktů i kategorií vyladěné do poslední tečky.

SEO popisek – parametry

SEO popisek má nastaveny pevné parametry. V první řadě je to délka popisku, která by měla být min. 300 slov. V popisku musí být pevně dány H2 a H3 nadpisy, aby text byl přehledný pro návštěvníky a do nich zapojeny klíčová slova vhodná pro konkrétní téma.

Na obrázku vidíte popis kategorie u Alza.cz. Vidíte, že popis obsahuje H2 a H3 nadpisy s hlavním klíčovým slovem a interní prolinkování, o kterém se zmiňuji více na konci článku.

Fotografie: jak psát SEO popisky kategorií a produktů

Sami si řekněte, zdali čtete dlouhé texty, v kterých se nevyznáte a hledáte pouze konkrétní informaci. Nadpisy vám pomohou k tomu, aby zákazník rychle našel to, co hledá a následně i koupil u vás. Pokud návštěvník nenajde informaci, kterou hledá, najde si jiný e-shop. V případě, že informace nejsou členěny v textu přehledně, nemá smysl je tam ani mít.

Nadpisy by měly obsahovat klíčová slova. Více o klíčových slovech najdete v článku „jak navýšit pozice ve vyhledávačích za pomoci správných klíčových slov“. Samozřejmě text nesmí být, jak se říká „překlíčován“, ale slova je potřeba do vět zapojit přirozeně. Někdy se můžete setkat také s tím, že některá slova jsou v textu bez diakritiky. Pozor není to chyba copywritera, ale zapojení klíčových slov v přesném tvaru tak, jak jsou vyhledávána. Tyto slova se využívají především u webů a produktů, které nemohou ze zákona mít spuštěnou online reklamu. Tedy například v textech u sázkařských společností, erotických pomůcek atd, ale také u affiliate webů, u kterých se výkonnostní marketing finančně nevyplácí.

SEO nadpis u kategorií produktů

SEO nadpis má taktéž svá pevně daná pravidla. SEO nadpis by měl být 55-60 znaků dlouhý a obsahovat klíčová slova. Především hlavní klíčové slovo. SEO nadpis se od nadpisu článku může a nemusí lišit. Nicméně v čem je rozdíl? SEO nadpis je vidět ve vyhledávání – nadpis článku až po prokliknuti se do článku. Proto by měl být výstižný a stručný.

Na obrázku vidíte opět Alza.cz a kategorii cyklistika. Nadpis je krátký a meta description ukazuje výhody produktu s klíčovým slovem na začátku.

Fotografie: SEO popisky pro e-shop

SEO meta description u kategorií produktů

SEO meta description neboli popis pro vyhledávače je taktéž velmi důležité z důvodu optimalizace mít vyplněný. Jeho délka je 155 znaků a měl by stručně a jasně sdělovat co v rubrice najdete, a především hlavní přednosti produktu. (viz obrázek nad tímto odstavcem).

Interní prolinkování

V neposlední řadě je potřeba propojit a interně prolinkovat obsah s webem tak, aby zákazníci v případě, že nenajdou ihned to, co hledají, měli možnost překliknout se do vhodnější rubriky, která je určena přímo pro ně. Tedy pokud se jedná například o mobily, pak je jasné, že je důležité dát zákazníkovi také možnost prokliknout se z textu rychle na android, iPhone či jiné operační systémy, které jsou v nabídce.

Díky tomu vám nebudou odcházet jinam, budou se rychleji orientovat v e-shopu a tím se také zvýší oblíbenost vašeho e-shopu. Interní prolinkování pomáhá k tomu, aby zákazník jednoduše neodcházel jinam a zůstal na vašem webu co nejdéle. Čas, který stráví na webu je pro pozice ve vyhledávačích velmi důležitá a taktéž je to ukazatel toho, že váš web je správně strukturovaný a texty jsou čtivé a pro zákazníky přínosné.

SEO popisky pro e-shop na míru

Nevíte, co dříve a hledáte spolehlivého SEO copywritera? Pak se na mě s důvěrou můžete obrátit. Texty vám zpracuji tak, aby byly přínosné na základě klíčových slov, které mi můžete dodat, ale raději práci dělám systematicky a nejprve si vše naplánuji, než konám. Proto v případě, že si mě objednáte získáte kompletní SEO pro váš e-shop, popisky kategorií i hlavních produktů s analýzou klíčových slov a kompletní editací na váš web.

Kontaktujte mě na e-mail marie.fusselova@gmail.com nebo přes kontaktní formulář a já se Vám obratem ozvu a domluvíme se na spolupráci.